• POLAK ARTYSTA CERAMIK Triennale Bolesławiec 2018

    POLAK ARTYSTA CERAMIK Triennale Bolesławiec 2018

    11.10 - 11.12

    wernisaż 11.11.2018r.,

    więcej...
  • Zapraszamy na Kabaret Jurki

    Zapraszamy na Kabaret Jurki

    15 listopada

    godz. 19.00

    więcej...
  • Zapraszamy na koncert zespołu Raz Dwa Trzy

    Zapraszamy na koncert zespołu Raz Dwa Trzy

    22 listopada

    Godz. 18.00

    więcej...
  • 1
  • 2
  • 3
więcej / hold SHIFT key to load all load all

WRATISLAVIA CANTANS im. Andrzeja Markowskiego

Kategoria
koncert
Termin
2018-09-10 19:00 - 21:00

Wykonawcy:

Jarosław Thiel – dyrygent 
Lydia Teuscher, Isabel Schicketanz – soprany 
Franziska Gottwald, Julia Böhme – alty 
Sebastian Kohlhepp – tenor 
Martin Schicketanz – bas    
Wrocławska Orkiestra Barokowa

Program:

Johann Adolf Hasse Il sogno di Scipione                        
***                            
Johann Sebastian Bach Laßt uns sorgen, laßt uns wachen – kantata BWV 213   

Czas trwania koncertu: [110']

Jarosław Thiel / fot. Łukasz Rajchert

Sen Scypiona Johanna Adolfa Hassego to opera o fabule ujętej w ciekawą formułę snu. Dzieło wykonają rewelacyjni niemieccy soliści oraz grająca na instrumentach historycznych Wrocławska Orkiestra Barokowa pod batutą Jarosława Thiela.

Tytułowy bohater to autentyczny rzymski generał z II wieku p.n.e. We śnie ukazują mu się boginie szczęścia (Fortuna) i stałości (Constanza) – żądają od niego natychmiastowej decyzji, za którą z nich chce w życiu podążać. Pojawiają się też przodkowie bohatera, by pouczyć go o nieśmiertelności duszy i nagrodzie dla dobrych ludzi po śmierci oraz o znikomości rzeczy ziemskich. Treść dzieła, za którą odpowiada największy librecista w historii, Pietro Metastasio, została zaczerpnięta z rozprawy O rzeczypospolitej starożytnego mówcy i filozofa Cycerona, w której autor starał się stworzyć portret idealnego władcy. W opowiadaniu o śnie Scypiona zawarł pouczenie o tym, że rządzący powinni oprzeć się pokusie dążenia do własnych przyjemności i postępować rozważnie, zawsze na pierwszym miejscu stawiając dobro państwa.

Opera miała swoją premierę w Warszawie. Gdy tron polski objęli znani z zamiłowania do sztuki, w tym opery, elektorzy sascy, w Ogrodzie Saskim wzniesiono wolno stojący teatr publiczny, wzorowany na drezdeńskim Opernhaus, na ponad 500 miejsc. Został on nazywany przez Polaków Operalnią. Był to teatr dworski, dostępny jednak dla publiczności spoza otoczenia króla. Życie operowe rozwijało się szcz

 
 

Terminy

  • 2018-09-10 19:00 - 21:00

Wspierane przez iCagenda

centrum wiedzy

it