Wystawa i zakończenie 55. MPCR

Zapraszamy na wernisaż wystawy poplenerowej 55. Międzynarodowgo Pleneru Ceramiczno – Rzeźbiarskiego, która odbedzie się 22 sierpnia o gdz. 17.00 w galerii małej Białej BOK - MCC pl. Piłsudskiego 1c. Wystawa bedzie dostępna dla zwiedzających od 22 sierpnia do końca października. Autorami prac są: Jakub Biewald (Polska), Zinaida Blyzniuk (Ukraina), Wiktoria Borowiec (Polska), Kazimierz Kalkowski (Polska), Lidia Kostanek (Polska), Tetiana Pavlyshyn (Ukraina), Dominika Pinczak (Polska), Dean Smith (Australia), Adama Sabota (Polska) i Mateusz Grobelny(Komisarz Pleneru, Polska).

Nowy gatunek czy ewolucja” to temat podany przez Komisarza, z którym zmierzą się tegoroczni plenerowicze.

Artyści od 31 lipca tworzyli w: „Ceramice Artystycznej” Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego w BolesławcuFabryce Naczyń Kamionkowych „Manufaktura” Sp. J. Smoleński & ZwierzZakładach Ceramicznych „BOLESŁAWIEC” w Bolesławcu Sp. z o.o. oraz w pracowniach ceramiczno-rzeźbiarskich Bolesławieckiego Ośrodka Kultury – Międzynarodowego Centrum Ceramiki.

54. Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans

Zapraszamy Państwa na koncert "W cieniu Świętej Góry Athos", który odbędzie się w ramach 54. Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans im. Andrzeja Markowskiego. Już 9 września o godz. 19.00 w Bolesławieckiej Bazylice Maryjnej widzowie bedą mieli okazje wysłuchać znakomitego chóru Greek Byzantine Choir. Wstęp na koncert jest bezpłatny.
Monumentalna bizantyjska muzyka liturgiczna zabrzmi ponownie na Wratislavii Cantans – słynny Greek Byzantine Choir wraca po kilkunastu latach na festiwal. Działający od ponad czterech dekad chór został założony przez Lykourgosa Angelopoulosa, protopsaltisa (pierwszego kantora) patriarchatów Konstantynopola i Jerozolimy oraz katedry św. Ireny w Atenach, najbardziej poważanego kantora świata prawosławnego. Pod jego kierownictwem zespół zaznajomił publiczność na całym świecie z fascynującą, liczącą prawie dwa tysiące lat tradycją wokalną greckiego Kościoła, tak inną od muzyki, którą kojarzymy z cerkwią, reprezentowaną w naszych myśleniu zazwyczaj przez rosyjskie prawosławie.
W wykonaniu Greek Byzantine Choir pod kierunkiem Georgiosa Konstantinou (który kontynuuje dzieło zmarłego już twórcy chóru) zabrzmią: fragment akatystu do Przenajświętszej Bogurodzicy, psalmy, hymn oraz doxastikon z wieczerni (odpowiednika nieszporów) na prawosławne święto Zaśnięcia Najświętszej Bogurodzicy obchodzone w Grecji 15 sierpnia; fragmenty kanonu na święto Narodzenia Najświętszej Bogurodzicy (8 września), Trisagion, niedzielny hymn na komunię świętą oraz Kratima. Oba wymienione święta maryjne należą do tzw. dwunastu wielkich świąt Kościoła prawosławnego. Akatyst jest hymnem (a także całym nabożeństwem) do słów poezji liturgicznej – autorem tekstu najstarszego znanego akatystu (usłyszymy go tego wieczoru) był żyjący w VI wieku poeta i mnich św. Roman Pieśniarz. Ułożył swoje dzieło tak, by każda z części tekstu zaczynała się od kolejnej litery greckiego alfabetu. Słowo „akatyst” oznacza dosłownie ‘nie siedzieć’, ponieważ przez szacunek wykonuje się ten hymn zawsze na stojąco. Doxastikon, przedzielający modlitwę Chwała Ojcu, jest śpiewany w szczególnie ważne dni – jego tekst wychwala Trójcę Świętą lub świętego wspominanego danego dnia w liturgii. Trisagion to znany również katolikom hymn Święty Boże, Święty Mocny, Święty Nieśmiertelny. Jedna z wersji historii powstania tej pieśni mówi, że miała ona być śpiewem aniołów, których usłyszał chłopiec uniesiony przez burzę do nieba w czasie, gdy Konstantynopol nawiedzały trzęsienia ziemi. Mieszkańcy zaczęli modlić się tymi słowami, dodając prośbę „zmiłuj się nad nami”, i kataklizmy ustały. Kratima to kompozycja o tekście złożonym z nic nieznaczących sylab, naśladująca niezrozumiały dla ludzi śpiew aniołów – czysty wyraz chwały Boga.
Niektóre z pieśni w programie pochodzą ze Świętej Góry Athos, tzw. Republiki Mnichów, suwerennej enklawy na Półwyspie Chalcydyckim w Grecji, złożonej z mniejszych i większych monastyrów oraz pustelni. To ostoja monastycyzmu i ascezy, w której od ponad tysiąca lat według niezmiennych surowych reguł żyją mnisi ze wszystkich prawosławnych krajów (w tej chwili jest ich prawie dwa tysiące i nie mogą narzekać na liczbę powołań). Malowniczo położona góra jest też znana z rygorystycznych zasad, takich jak zakaz wpuszczania kobiet i zwierząt płci żeńskiej, brak elektryczności i telefonii komórkowej, zakaz ruchu kołowego. Tymczasem pielgrzymi, którzy mieli możliwość odwiedzić monastyry, wspominają, że na Świętej Górze Athos „każdy kamień jakby oddychał modlitwą” – miejsce to zmusza do zastanowienia się nad istnieniem nadprzyrodzoności. Pogrążeni w głębokiej modlitwie mnisi sprawiają wrażenie ludzi zawieszonych pomiędzy niebem a ziemią. I tak jak niezliczone pokolenia ich poprzedników żyją, troszcząc się o to, co wykracza poza codzienne problemy reszty świata.
Zabytkowe monastyry kryją niezwykle cenne ikony i liczne relikwie, są też skarbcem wspaniałej bizantyjskiej muzyki liturgicznej. Nabożeństwa, składające się głównie ze śpiewu, są odprawiane na Świętej Górze Athos praktycznie przez całą dobę. Dlatego też jest ona miejscem wręcz legendarnym dla miłośników chorału i dawnych tradycji liturgiczno-muzycznych, odwiedzanym również przez polskich badaczy.
Wykonawcy:
Georgios Konstantinou – dyrygent
Greek Byzantine Choir
Program:
Wejście
Kontakion – strofa do Akatystu (V–VII w.); czwarty ton plagalny
Część I
1. Stichos – poetycki wers do Psalmu 103 (104). Kompozycja sławnego bizantyjskiego mistrza Ioannisa Koukouzelisa (1280–1360), skrót dokonany przez Hourmouziosa, archiwariusza Wielkiego Kościoła Chrystusa (ekumeniczny Patriarchat Konstantynopola); czwarty ton plagalny
2. Wybrane stichosy do psalmów nieszpornych; pierwszy ton autentyczny
3. Stichira – hymn na Nieszpory Zaśnięcia NMP, muzyka: Jakub Protopsaltis (XIX w.); pierwszy ton autentyczny
4. Doxastikon – hymn pochwalny opracowany we wszystkich ośmiu tonach na Nieszpory Zaśnięcia NMP; muzyka: Petros Peloponnesios (zm. ok. 1777)
5. Troparia – hymny poetyckie z I i IX Ody Kanonu na Narodzenie NMP (8 września), muzyka: Ioannis (XIX w.); ton drugi autentyczny i czwarty plagalny
6. Wers z Latrinos polyeleos, muzyka: Ioannis Koukouzelis, oprac. Hourmouzios; pierwszy ton autentyczny
7. Pierwsza strofa Typiki – Psalmu 102 (103); oprac. Lykourgos Angelopoulos (1941–2014); czwarty ton plagalny
8. Werset 10 Psalmu 111, muzyka: Ioannis Koukouzelis; czwarty ton autentyczny
* * *
Część II
9. Wersy krótkiego polyeleos – „wielka chwała” Psalm 135 (136); melodia Dionysiosa Firfirisa (1912–1990) w czterech tonach; oprac. Lycourgos Angelopoulos
10. Trisagion – Trójświęty, dynamis z Trisagion, melodia Kyriakosa Ioannidisa Kalogeros; pierwszy ton plagalny
11. Melodia anonimowa; drugi ton plagalny
12. Niedzielny hymn pochwalny, muzyka: Ioannis Koukouzelis; pierwszy ton plagalny
13. Kratymat, muzyka: Ioannis Koukouzelis; pierwszy ton autentyczny
Biogramy:
Greek Byzantine Choir
Zespół został założony w 1977 r. przez Lykourgosa Angelopoulosa (1941–2014), Pierwszego Kantora Archidiecezji Konstantynopola, i jego współpracowników, by studiować i wykonywać muzykę bizantyjską w tym kształcie, w jakim przetrwała do dziś dzięki tradycji pisanej i ustnej.
W ciągu 40 lat działalności chór wystąpił w Grecji, 31 krajach europejskich, Azji, Ameryce i Afryce, m.in. na ponad 1300 koncertach i podczas liturgii. Niektóre z najważniejszych wydarzeń, w których brał udział, to czuwanie w Świętym Klasztorze Góry Synaj (1983), Wszechprawosławna Boża Liturgia w Betlejem (2000), historyczne święte liturgie celebrowane przez ekumenicznego Patriarchę Konstantynopola, Bartłomieja I, w bazylice św. Apolinarego (VI wiek) w Classe w Rawennie (2002) oraz w Soborze Sofijskim w Kijowie (2009), jak też koncerty podczas Międzynarodowych Konferencji Bizantyjskich (1981 do 2001), w nowojorskim Metropolitan Museum of Art z okazji wystawy „The Glory of Byzantium” (1997 i 2008) oraz w Queen Elizabeth Hall w Londynie (1998) w ramach wydarzenia zatytułowanego „Grecja w Wielkiej Brytanii”. Występował też często na festiwalach w Atenach i Epidauros, a także w sali koncertowej Megaron w Atenach.
Chór nagrywał dla najważniejszych rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych w Europie. Uczestniczył w premierowym wykonaniu utworu Rodanon Michaela Adamisa, śpiewał zachowane fragmenty muzyki starożytnej Grecji, wczesnego chrześcijaństwa, starej muzyki rzymskiej i ambrozjańskiej, wziął udział w nabożeństwie „Trzech młodzieńców w piecu ognistym” w transkrypcji dokonanej przez Michaela Adamisa. W 1990 r. chór rozpoczął nagrywanie i publikowanie dzieł wielkiego mistrza bizantyjskiego Ioannisa Koukouzelisa, w ramach projektu badań wspieranych od ponad trzech lat przez Alexander S. Onassis Public Benefit Foundation, która również przyznała dwa stypendia dla członków chóru.
Bogata dyskografia Greek Byzantine Choir i liczne publikacje obejmują Dziela wybrane Ioannisa Koukouzelisa, Anthologhion Petrosa Manuela Ephesiosa oraz Znaczenie metod badawczych i dydaktycznych Simonasa Karasa Lykourgosa Angelopoulosa.
Chór Młodzieżowy działający obok Greek Byzantine Choir został założony w listopadzie 1984 r. przez Lykourgosa Angelopoulosa z błogosławieństwami arcybiskupa Aten i Grecji Serafina. Dyrektorem Chóru Młodzieżowego jest Antonios Aetopoulos.
Georgios Konstantinou – dyrygent
Skład Greek Byzantine Choir:
Antonios Aetopoulos, Nikolaos Alexopoulos, Petros Androutsopoulos, Charalambos Rimbas, Vasilios Dolis, Alexandros Gantzos, Ioannis Karahalios, Dimitrios Katavatis, Konstantinos Kolovos, Christos Kolovos, Evangelos Kotsonas, Efstratios Koudounelis, Konstantinos Lanaras, Dimitrios Mousouras, Ioannis Panousakis, Charalambos Papadopoulos, Emanouil Perogiannis, Athanasios Sarakinis, Nikolaos Theoharis, Dimitrios Zaitidis
Georgios Konstantinou
dyrygent, kierownictwo artystyczne Greek Byzantine Choir
Urodził się w 1961 r. w Galatas, Missolungi. Uzyskał stopień doktora po ukończeniu studiów na Wydziale Muzycznym Uniwersytetu Jońskiego. Jest absolwentem Akademii Pedagogicznej Maraslio i Wydziału Wychowania Fizycznego i Sportu na Uniwersytecie w Atenach. Brał udział w licznych konferencjach pedagogicznych i muzykologicznych, a także międzynarodowych kursach mistrzowskich w Grecji i za granicą. W ramach działalności pedagogicznej opublikował 7 tomów serii Teoria i praktyka muzyki kościelnej i zredagował pierwsze udokumentowane pisma Trzech Mistrzów (The Holy and Great Monastery of Vatopedi Publications) wraz z dziełami Konstantinosa Priggosa (wydawnictwo Apostoliki Diakonia). Otrzymał stypendium, dzięki któremu uczestniczył w trzyletnim projekcie badawczym „Bizantyjski Mistrz Ioannis Koukouzelis” Alexander S. Onassis Public Benefit Foundation, pod opieką naukową Lykourgosa Angelopoulosa. Uczył śpiewu bizantyjskiego w Akademii Zoodochos Pigi, w szkole muzycznej Świętego Kościoła Metropolitalnego Fthiotidy i w Konserwatorium w Atenach. Służył jako kantor w kilku kościołach Attyki.
Od 1981 r. jest członkiem Greek Byzantine Choir, a od 2014 – dyrygentem tego zespołu. Ponadto aktywnie angażuje się w badania dotyczące tradycji pisanej i ustnej śpiewu i muzyki kościelnej, ich interpretacji i możliwości wykorzystania zdobytej wiedzy do celów dydaktycznych. Georgios Konstantinou pełni funkcję dyrektora programu szkolenia zawodowego i dalszej edukacji w zakresie muzyki kościelnej. Program działa od 2003 r., a w jego ramach przyznawane są stypendia Greckiego Instytutu św. Maksyma Wyznawcy.
smalla

Przeżyjmy to jeszcze raz, czyli 25. Bolesławieckie Święto Ceramiki

  1. Bolesławieckie Święto już za nami, a my z całego serca pragniemy podziękować Wam za obecność! Gdyby nie Wy, nie byłoby i nas! To niesamowite, że chcieliście spędzić z nami swój czas.

A zatem… przeżyjmy je jeszcze raz!

  1. Bolesławieckie Święto Ceramiki to największe Targi Ceramiczne w Polsce. Można było na nich kupić ceramikę od około 100 wystawców. Korzystne ceny i wielobarwne wzory przyciągały turystów z całego świata. Nie zabrakło charakterystycznych kobaltowych stempelków obok których pojawiły się również nowe kolory i wzory. W urokliwych domkach ceramicy wystawiali naczynia użytkowe, duże i małe - figury i figurki, pojawiły się nawet skarpetki kolarskie w ceramicznym wzorze 😉!

ceramika

 

  1. Bolesławieckie Święto Ceramiki to również Giełda Staroci, na której wystawiło się około 300 wystawców. Stare zegary, stosy pożółkłych książek, porcelanowe i kryształowe naczynia, osamotnione zabawki, błyszczące w słońcu monety i kuferki pełne zegarków i biżuterii, lusterka i tabliczki, etc, etc. Giełda Staroci przyciągnęła rzeszę miłośników, którzy pochylając się nad wiekowymi przedmiotami niejednokrotnie postanowili dać im drugie życie.
  1. Bolesławieckie Święto Ceramiki to dwie fantastyczne parady! Parada „Ceramiczny Karnawał”, która oficjalnie otworzyła Święto - ponad 1,5 tysiąca uczestników, którzy z szerokimi uśmiechami przeszli ulicami miasta. A także parada Glina Show – grupa pomalowanych, niejednokrotnie od stóp do głów, gliną postaci, którzy w sobotnie popołudnie przemaszerowali wzorem „Ceramicznego Karnawału”. Obie parady zachwycały pomysłowością i obie były oglądane przez rozentuzjazmowanych widzów.

Parada

Glina Show

 

Dodatkowo parada Glina Show zakończyła się Ceramics Splash of Colors 2019!

Festiwal Kolorów

 

  1. Bolesławieckie Święto Ceramiki to kapitalne koncerty pierwszorzędnych Artystów! Piątkowy wieczór należał do dwóch Gwiazd. Znanej wszystkim, zarówno starszemu jak i młodszemu pokoleniu – Urszuli, której „Dmuchawce, latawce, wiatr” rozśpiewały zebraną publiczność (przez co śpiewała entuzjastycznie, aż do niedzielnego koncertu 😉 ). Wokalistka zachwyciła wszystkich, a po koncercie spotkała się z fanami, by zrobić sobie zdjęcie i podpisać zdjęcia. Równie wielkie wrażenie wywarł na publiczności brytyjski Artysta Midge Ure, wokalista zespołu Ultravox. Na jego koncert przyjechał nawet berliński fanklub muzyka. Śmiemy twierdzić, że po takim koncercie w naszych okolicach również może się takowy pojawić.

Urszula

Midge Ure

 

W sobotę, na małej scenie wystąpiły Shandy & Eva, skromne i bardzo utalentowane wokalistki, które niedawno wydały swoją pierwszą płytę. Był to ich trzeci koncert w Bolesławcu, wcześniej występowały na scenie Centrum Integracji Kulturalnej Orzeł. Mamy nadzieję, że przyjadą do nas jeszcze nie raz!

Shandy0

Eva

 

Niedziela należała do Sylwii Grzeszczak, której koncert dosłownie zelektryzował publiczność. Tysiące głosów śpiewało wraz z wokalistką przeboje „Tamta dziewczyna” czy „Sen o przyszłości”. Artystka okazała się być wulkanem energii, który porwał do wspólnego tańca fanów. Z wdziękiem zbiegła ze sceny, by przybić z uczestnikami koncertu piątkę czy zrobić wspólne zdjęcie. Nie ustępowali jej muzycy, których energia jeszcze bardziej podkręcała atmosferę. Oby więcej takich koncertów!

Sylwia

 

  1. Bolesławieckie Święto Ceramiki to również teatralne widowiska. W sobotę ulicami miasta trzykrotnie przeszli artyści z czeskiego teatru V.O.S.A z Pragi, z olbrzymimi, dmuchanymi rybami, które najbardziej fascynowały najmłodszych. Dzieci z błyszczącymi oczyma zachwycały się kolorowymi dumachańcami, które okazały się być wielkimi pieszczochami. Zaś na dużej scenie królował legnicki Teatr Ocelot. Wystawiona przez nich szekspirowska komedia „Sen nocy letniej” był akrobatycznym widowiskiem, a umiejętności aktorów niejednokrotnie wywoływały przytłumione „ochy” i „achy”, gdy Artyści zawieszeni na linach, czy cienkich obręczach, kręcili się w zawrotnym tempie pod scenicznym zadaszeniem.

VOSA

Ocelot

 

  1. Bolesławieckie Święto Ceramiki to także budowa pieca ceramicznego, w tym roku pod hasłem „Nie udawaj greka”. Dwa piece, wyglądem przypominające wyjęte z rysunkowych bajek konstrukcje, płonęły rzeczywistym ogniem. Piece przygotowali Kacper Kuźnicki i Mirosław Kulla.

Piec

 

Nie zabrakło również Miasteczka Animacji Ceramicznej. Dzieci i dorośli malowali i ozdabiali stempelkami biskwitowe talerzyki, miseczki i pokrywy. Wraz z pracującymi w miasteczku profesjonalistami, odwiedzający miasteczko mogli toczyć na kole garncarskim, a także spróbować swoich sił na tkackim krośnie.

Miasteczko Animacji

  1. Bolesławieckie Święto Ceramiki to również występy okolicznych formacji artystycznych. I tak, na małej scenie, wystąpili młodzi wokaliści – młodzież z pracowni wokalnej BOK – MCC, którą prowadzi Pani Barbara Lendzian oraz zespół dziewczynek Iniemamocne 4 z Młodzieżowego Domu Kultury, które przygotował Pan Marek Łętowski. Zatańczyły 3 grupy hip – hopowej formacji CANON z BOK – MCC, której instruktorem jest Pani Katarzyna Tomczyk – Jakubowska oraz Zespół Pieśni i Tańca „Mały Bolesławiec” pod kierownictwem Pani Anny Idkowiak. Oczywiście nie zabrakło Miejskiej Orkiestry Dętej, która zagrała na rozpoczęcie lokalnego bloku artystycznego. Kierownikiem orkiestry jest Pan Jan Chojnacki.

Canon

Prac wokalna1

Iniemamocne 4

MBC

Miejska Orkiestra

 

  1. Bolesławieckie Święto Ceramiki to także wernisaże i wystawy.

Wernisaż „Nowe wzornictwo w ceramice bolesławieckiej” odbył się w galerii „mała Biała”. Po raz siódmy trzy największe bolesławieckie zakłady ceramiczne - Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego „Ceramika Artystyczna”, Zakładów Ceramicznych „Bolesławiec” Sp. z o.o. i Fabryki Naczyń Kamionkowych „Manufaktura” Sp.J. Smoleński&Zwierz - zaprezentowały swoje nowości. Dodatkowo w tym roku dołączył zakład ceramiczny „MILLENA”, która od 1996 roku produkuje ceramikę w Parzycach. I tak, na wystawie można było podziwiać nowe kolory, dotychczas niezbyt często stosowane – czerwony i oliwkowy oraz nieprodukowane dotąd ceramiczne zestawy do sushi.

nowe wzory

Na I piętrze holu BOK – MCC zagościł fotograficzny reportaż Michała Medyńskiego "GLINA", który w niesamowity sposób przedstawił etap produkcji ceramiki od surowej gliny do gotowego produktu.
Fotografie wykonano w czterech pracowniach w okresie od lipca do grudnia 2018 roku, na terenie bolesławieckich zakładów ceramicznych. Michał Medyński jest fotografem, dokumentalistą, podróżnikiem, prawnikiem, stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureatem kilkudziesięciu konkursów fotograficznych w kraju i za granicą, w tym dwukrotny zwycięzcą na Leica Street Photo w edycji 2016 oraz 2017.

Wernisaż „ Przed i po” dotyczył poplenerowej wystawy 54. Międzynarodowego Pleneru Ceramiczno-Rzeźbiarskiego 2018 pod hasłem Polak artysta Ceramik oraz trwającego 55. Pleneru.

Artyści 54. Pleneru:

Roberta-Lady I-Taly Barlati / Włochy

Ruty Benjamini / Izrael/Wielka Brytania

Aneta Brudkowska / Polska/Uk

Stanisław Brach / Polska

Rozalina Busel / Białoruś

Sarban Chowdhury / Indie

Katarzyna Anna Chrzanowska / Polska/Norwegia

Michał Gdak / Polska

Dorota Grześkiewicz / Polska

Kazimierz Kalkowski / Polska

Barbara Licha / Polska/Australia

Mateusz Grobelny / Polska / Komisarz Pleneru

Artyści 55. Pleneru:

Jakub Biewald / Polska

Zinaida Blyzniuk / Ukraina

Wiktoria Borowiec / Polska

Kazimierz Kalkowski / Polska

Lidia Kostanek / Polska

Tetiana Pavlyshyn / Ukraina

Dominika Pinczak / Polska

Katarzyna Plucińska / Polska

Dean Smith / Australia

Adam Sobota / Polska

Mateusz Grobelny / Polska /Komisarz Pleneru

Artyści pracowali w trzech zakładach:

  1. Zakłady Ceramiczne” BOLESŁAWIEC” Sp. z o.o. w Bolesławcu

Witam Pana Wiesława Ogrodnika Prezesa Zarządu Zakładów Ceramicznych BOLESŁAWIEC Sp. z o.o. w Bolesławcu

  1. „Ceramika Artystyczna” Spółdzielnia Rękodzieła Artystycznego w Bolesławcu

Witam Panią Prezes Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego „Ceramika Artystyczna” w Bolesławcu Helenę Smoleńską,

  1. Fabryka Naczyń Kamionkowych „MANUFAKTURA” Sp. J. Smoleński & Zwierz w Bolesławcu

Witamy Panią Małgorzatę Smoleńską-Szewczyk oraz Pana Pawła Zwierza właścicieli Fabryki Naczyń Kamionkowych MANUFAKTURA Sp. J. Smoleński & Zwierz w Bolesławcu

  1. Pracownie ceramiczno-rzeźbiarskie Bolesławieckiego Ośrodka Kultury – Międzynarodowego Centrum Ceramiki w Bolesławcu.

Przed i po

 

Wernisażowe „szaleństwo” zakończył wernisaż „Ceramika bolesławiecka w patchworku”. Na ścianach galerii „W sam raz” zawisły fenomenalne patchworki zrobione przez artystów z różnych zakątków. Królował oczywiście kobaltowy ton, ale nie zabrakło innych barw.

Patchwork

  1. Bolesławieckie Święto Ceramiki to także konkursy! A oto i ich zwycięzcy!

Wyniki Konkursu „Ceramiczny Karnawał” na najciekawszą prezentację podczas Parady otwierającej 25. Bolesławieckie Święto Ceramiki 2019

W kategorii indywidualnej:
I miejsce - Milena Kobak
Nagroda: rower, puchar
II miejsce - Anastazja Nyczaj
Nagroda: Voucher do wykorzystania – 2 os. 2 noclegi w pokoju standard + śniadanie w Interferie Aquapark Sport Hotel w Świeradowie – Zdroju, puchar
III miejsce - Aleksander Bojko
Nagroda: Voucher do wykorzystania – 2 os. 2 noclegi w pokoju standard + śniadanie w Interferie Sport Hotel Bronit w Szklarskiej Porębie, puchar


Wyróżnienie:
Walenty Potwora
Voucher – kolacja dla dwojga w restauracji JAK W DYM pizza & wino

W kategorii grupowej:
I miejsce - Miejskie Przedszkole Publiczne nr 7
Nagroda: czek o wartości 1000 zł, puchar
II miejsce - Uniwersytet Trzeciego Wieku Bolesławiec
Nagroda: czek o wartości 500 zł, puchar
III miejsce - Ceramika Artystyczna „Wiza” Parowa
Nagroda: czek o wartości 200 zł, puchar

Wyróżnienia dla:
1. „Rajskie Ptaki, przyjaciółki i dzieciaki”
Nagroda: 1 nocleg dla 6 osób w Hotelu Domków na Drzewach w Niemczech – nagroda w wysokości ok. 400 Euro,
2. Football Academy Bolesławiec
Nagroda: 25 jednoosobowych wejściówek do ZOO Görlitz,
3. Pracownia Szkła i Witrażu BOK – MCC i ZOO Görlitz
Nagroda: 4 rodzinne bilety wstępu do Tajemniczej Krainy Turisede dla 2 dorosłych i 3 dzieci (4-14 lat), nagroda wartości ok. 300 Euro,
4. Miejskie Przedszkole Publiczne Nr 6 w Bolesławcu
Nagroda: 25 wejściówek do ZOO Görlitz
5. „Mrówka” Bolesławiec
Nagroda: Zestaw voucherów do Squashstacja
6. Szkoła Tańca Orientalnego „Arabeska”
Nagroda: 2 jednodniowy bilet wstępu na Festiwal Folklorum 2019 dla 2 osób
7. BKS Bobrzanie Bolesławiec
Nagroda: 30 wejściówek do ZOO Görlitz
8. Centrum Animacji „Foremka” Bolesławiec
Nagroda: 10 wejściówek do ZOO Görlitz

Zwycięzcą i wyróżnionym serdecznie gratulujemy!

parad konkurs

 

Konkurs „Ceramika bolesławiecka w patchworku”, który zakończył się wernisażem i wystawą wszystkich prac. A oto zwycięzcy konkursu:

I miejsce: MAGDALENA GĄSOWSKA – Warszawa – “Martwa natura z kiwano, nożykiem i talerzykiem z Bolesławca”

II miejsce: DOROTA NIEMYJSKA – Legnica – “Babcine półeczki”

III miejsce: JOANNA GRZYWNA – Kraków – “Kawiarenka w Bolesławcu”

Wyróżnienia:

WIESŁAWA PAWŁOWSKA – “Dekoracja DPLC”

EVA BLASCHKO – Alpen / Niemcy – “Wianek Bolesławiecki”

ANNA RYŚKIEWICZ – Koszalin – “Świt – posklejałam to szczęście”

JOANNA HOŁOMIEJ – Krosno Odrzańskie – “Bukiet dekoracji”

MAŁGORZATA MIRKIEWICZ – Podgórzyn – “Dzbany, dzbanki, dzbaneczki…”

KATARZYNA ŻAK – Bolesławiec – “W hołdzie Bronisławowi Wolaninowi”

ALICJA SUCHORSKA – Golub-Dobrzyń – “Niebieska karuzela”

MIROSŁAWA PUCEK – Środa Wielkopolska – “Kwiaty na talerzu”

ANNA MOTYLEWSKA – Żarki-Letnisko – “Kredensowy Blues”

JOLANTA FILIPOWICZ – Bolesławiec – “Serwis kawowy”

DANUTA GŁÓWCZEWSKA – Środa Wielkopolska – “Lateramen”

KATARZYNA BIGOŚ – Krosno – “Gąski do domu”

Zwycięzcą i wyróżnionym serdecznie gratulujemy!

patchworkKonk

  1. Bolesławieckie Święto Ceramiki nie miałoby tak szczególnej formy, gdyby nie jego Sponsorzy. Dlatego też przesyłamy gorące podziękowania naszym Sponsorom, bez których 25. Bolesławieckie Święto Ceramiki nie byłoby tak fenomenalne!

Dziękujemy firmie GOLDBECK COMFORT!

Dziękujemy firmie PSB Mrówka!

Dziękujemy PWiK!

Dziękujemy firmie IBF!

SPONSORZY01

Dziękujemy również Sponsorom Parady „Ceramiczny Karnawał”!

Dziękujemy firmie PHU BZM Cieśla!

Dziękujemy Tierpark Görlitz!

Dziękujemy Interferie!

Dziękujemy Squashstacja!

Dziękujemy Restauracji JAK W DYM!

Dziękujemy Kulturinsel Einsiedel!

SPONSORZY02

 

WIĘCEJ ZDJĘĆ NA NASZYM FACEBOOK'U!

f logo RGB Hex Blue 512

 

Koleje Dolnośląskie oficjalnym partnerem 25. BŚC!

Partnerem i oficjalnym przewoźnikiem 25. Bolesławieckiego Święta Ceramiki zostały Koleje Dolnośląskie.

W ramach współpracy, w dniach 17-18 sierpnia, po uprzednim zdobyciu pieczątki na stoisku Kolei Dolnośląskich, pasażerowie płacą za bilety tylko w jedną stronę – do Bolesławca. Powrót „do domu” gratis!

Wniosek jest więc jeden - spieszcie do nas Kolejami Dolnośląskimi i korzystajcie ze wszystkich uroków Bolesławieckiego Święta Ceramiki bez żadnych obaw!