27. Bolesławickie Święto Ceramiki przeszło do historii

27. Bolesławickie Święto Ceramiki przeszło do historii. W trakcie pięciodniowego festiwalu ceramiki odwiedzili nas goście z całego świata. Mimo obostrzeń związanych z pandemią udało nam się zrealizować wszystkie zaplanowane przedsięwzięcia. Nie było to łatwe zadanie, bowiem po raz pierwszy w historii BŚC koncerty na dużej scenie odbywały się na terenie Ośrodka Wodno – Sportowego. Wszystko to dla zapewnienia widzom poczucia bezpieczeństwa i … niewątpliwych wrażeń estetycznych oraz odpowiedniego anturażu, niezbędnego dla zgodnej z intencją organizatorów aranżacji chociażby koncertu „Miejcie nadzieję”. Czy miejsce to na trwale będzie gościło artystów w czasie kolejnych bolesławieckich ceramicznych festiwali? Sprawa dyskusyjna, choć w moim przekonaniu warto wykorzystać ten piękny obiekt MOSiR-u nie tylko w czasie pandemii – ma potencjał widoczny gołym okiem. Bogaty program i różnorodność wydarzeń przygotowanych dla naszych gości pozwoliła każdemu znaleźć coś dla siebie. Co najważniejsze – głód wspólnotowego przeżywania doznań, które zapewniają plenerowe święta, a wokół nas jak okiem sięgnąć takowe z powodów koronawirusowych nie odbyły się, ściągnął do Bolesławca nieprzeliczone rzesze turystów, gości, miłośników ceramiki. Dość powiedzieć, że w niedzielne popołudnie stragany na bolesławieckim Rynku i na ul. Asnyka świeciły pustkami a lokalni handlowcy wszelkiego autoramentu z zadowoleniem zacierali ręce. Oprócz w jedynych w swoim rodzaju targach ceramiki, nasi goście mogli wziąć udział w warsztatach, wernisażach i koncertach realizowanych na tzw. scenie alternatywnej na pl. Piłsudskiego. W centrum miasta zaprezentowali się artyści lokalni, natomiast na scenie głównej nasi goście mogli zobaczyć Roksanę Węgiel z zespołem, Kwiat Jabłoni, Piwnicę pod Baranami oraz Teatr Ocelot wraz z zespołem Pieśni i Tańca Bolesławiec. Zwieńczeniem 27. Bolesławieckiego Święta Ceramiki był koncert „Miejcie nadzieję”, którym bolesławianie podziękowali służbom medycznym i wszystkim ludziom, którzy walczyli z pandemią koronawirusa. A na koniec pojawiła się leciutka mżawka towarzysząca temu pięknemu artystycznemu wydarzeniu. Na szczęście przeciwdeszczowe pelerynki przygotowane przez organizatorów doskonale spełniły swoją rolę, natomiast widok widzów opatulonych nimi i wpatrzonych w artystów na scenie przejdzie do historii bolesławieckiego ceramikonu.
A teraz podziękowania. Tegoroczne 27. BŚĆ jak nigdy dotąd zgromadziło wielką liczbę sponsorów, partnerów i życzliwych Świętu instytucji i osób. To prawdziwa ARMIA, która nam tworzącym to wydarzenie dawała siłę i przekonanie, że wbrew wszelkim przeciwnościom odniesiemy zwycięstwo. O wszystkich tych zacnych osobach i instytucjach niebawem napiszemy. O nie! Nie tylko napiszemy, ale będziemy chcieli cieszyć się z Nimi i celebrować ich dobroć, hojność i życzliwość. To wielka sprawa i wielka nasza wdzięczność!
A już dziś zapraszamy na 28. Bolesławieckie Święto Ceramiki.
Oby w zdrowych, pokowidowych i pięknych czasach 2022 roku !
Kornel Filipowicz
wraz z załogą BOK-MCC
1 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 171 181 191 201 211 221 241 261 361 351 321 331 311 301 29

Narodowe Czytanie 2021

Bolesławiecki Ośrodek Kultury - Międzynarodowe Centrum Ceramiki serdecznie zaprasza na Narodowe Czytanie 2021.
Tegoroczne Narodowe Czytanie odbędzie się w sobotę 4 września o godz. 18.00 w Centrum Integracji Kulturalnej "Orzeł", ul. Chopina 17.
Wstęp wolny. Z uwagi na obostrzenia związane z COVID-19 ilość dostępnych miejsc jest ograniczona.
 
Gabriela Zapolska napisała Moralność pani Dulskiej jesienią 1906 roku. Utwór bardzo szybko stał się popularny i jest uważany za jedno z najważniejszych osiągnięć twórczych pisarki. Dzieło cechuje komizm, bogactwo obserwacji obyczajowych, a zwłaszcza silna wymowa społeczna. Prapremiera sztuki odbyła się 15 grudnia 1906 roku w Teatrze Miejskim w Krakowie. Kilka tygodni później wystawiono ją w Warszawie, a następnie we Lwowie, gdzie autorka osobiście czuwała nad przygotowaniami i brała udział w próbach. Wszystkie te inscenizacje przyjęto z wielkim aplauzem. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również pokazywane w wielu miastach przedstawienia teatrów objazdowych, m.in. realizacje Teatru Gabrieli Zapolskiej, podróżującego po całej Galicji. Moralność pani Dulskiej weszła do żelaznego repertuaru polskich teatrów, wznawiano ją wielokrotnie i zawsze z powodzeniem. Odnosiła też sukcesy za granicą. Na podstawie dramatu powstały również filmy, w tym uznawany za pierwszy polski film dźwiękowy obraz z 1930 roku.
 
Czytaj hallo grupa w składzie:
Antonina Grzesiuk
Janina Korol
Genowefa Krzemińska
Alicja Krzyszczak
Marek Pietraszkiewicz
Barbara Sasak
Ewa Słonina
Urszula Frąszczak-Matyjewicz

Praca szuka człowieka!

 
Bolesławiecki Ośrodek Kultury – Międzynarodowe Centrum Ceramiki zatrudni osoby na stanowiska: specjalista ds. akustycznych oraz specjalista ds. technicznych
Miejsce pracy: Bolesławiec
Region: Dolny Śląsk
Do głównych zadań kandydata/kandydatki należeć będą:
Specjalista ds. akustycznych
- Znajomość sieci Dante, bsługa konsoli cyfrowej Yamaha QL5
- Znajomość systemów liniowych, SEP do 1kV
- Wiedza z zakresu mikrofonowania
- Doświadczenie w samodzielnej realizacji wydarzeń
Specjalista ds. technicznych
- Bardzo dobra znajomość obsługi komputera w wielu środowiskach
- Instalacja i konfiguracja systemów Windows Serwer 2019 wraz z Active Directory
- Zarządzanie siecią informatyczną, konfiguracja urządzeń z rodziny Forti, Cisco, Synology
- Znajomość systemów zarządzania treścią – Joomla, wordpress
Wymagania:
- wykształcenie średnie (preferowane wyższe kierunkowe)
- doświadczenie na podobnym stanowisku
- komunikatywność
Oferujemy:
- umowa o pracę
- możliwość rozwoju
- szkolenia i szansę do poszerzania swoich kompetencji
- niezbędne narzędzia do pracy
Prosimy o dopisanie następującej klauzuli:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w niniejszym dokumencie do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
CV wraz z KLAUZULĄ INFORMACYJNĄ dla zbioru „Kandydaci do pracy" należy składać w sekretariacie BOK-MCC, plac J. Piłsudskiego 1c, czynny w dni robocze od 8:00 do 16:00 lub na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 25.09. 2021 r.
 

KLAUZULĄ INFORMACYJNA

 

Wratislavia Cantans

Pan Piotr Roman Prezydent Miasta Bolesławiec zaprasza Państwa na koncert „Caribbean Concert Spirituel”, który odbędzie się w ramach 56. Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans im. Andrzeja Markowskiego.

06 września 2021 r. /poniedziałek/, godz. 19:00

Bazylika mniejsza Wniebowzięcia NMP i św. Mikołaja, ul. Kościelna 3, Bolesławiec

Caribbean Concert Spirituel 

Wykonawcy:

Pedro Memelsdorff – dyrygent 

Francesca Benitez – I sopran

Belén Vaquero – II sopran 

Markéta Cukrová – mezzosopran

Luca Cervoni – tenor

Yannis François – baryton 

Marco Saccardin – bas 

Arlequin Philosophe

Program:

Muzyka religijna na francuskich Karaibach w latach 1760–1790 

Messe en cantiques à lʼusage des Nègres (fragmenty)

Utwory wykonane podczas Concert spirituel, który zabrzmiał w Boże Narodzenie w Port-au-Prince w 1780 r. (Giovanni Battista Pergolesi, Adolphe Benoît Blaise, Jean-Paul-Égide Martini, Egidio Duni, François-Joseph Gossec, Nicolas-Marie Dalayrac)

Czas: 60'

Projekt realizowany w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości oraz odbudowy polskiej państwowości.

Znany dobrze wrocławskiej publiczności Pedro Memelsdorff to artysta otwarty i dociekliwy, chętnie poszukujący repertuarowych nowości. Choć jako badacz zawodowo zajmuje się głównie muzyką średniowiecza, to ostatnio zainteresował się dziełami wykonywanymi w XVIII wieku na terenie francuskich kolonii na Karaibach. Rezultaty tych dociekań złożą się na program koncertu, podczas którego Memelsdorff poprowadzi zespół Arlequin Philosophe.

O kulturze bogatych francuskich plantatorów wiemy całkiem sporo dzięki zachowanym dokumentom, listom czy materiałom prasowym. Jednak życie muzyczne czarnoskórych niewolników, którzy dla nich pracowali, było do niedawna w zasadzie nieznane. Dzięki staraniom Memelsdorffa będziemy w stanie uchylić choć trochę rąbka tajemnicy. Na Caribbean Concert Spirituel złożą się dwa elementy.  Pierwszym będzie odtworzenie koncertu bożonarodzeniowego, który odbył się w Port-au-Prince 25 grudnia 1780 roku. Czarnoskórzy muzycy wykonali wówczas fragmenty francuskich oper, a furorę zrobiła zaledwie 14-letnia Elizabeth Ferrand, nazywana Minette. Wydarzenie to otworzyło przed nią drzwi do kariery, a historia zapamiętała ją jako pierwszą czarnoskórą śpiewaczkę, która wykonywała główne role w operach. Miała w repertuarze około czterdziestu partii!

Usłyszymy także rekonstrukcję złożonej z czternastu części mszy, napisanej dla niewolników i datowanej na 1740 rok. Wśród opracowań poszczególnych fragmentów znajdują się zarówno odcinki względnie proste pod względem wykonawczym, jak i części trudniejsze, przeznaczone dla uzdolnionych i bardziej zaawansowanych śpiewaków, najpewniej edukowanych przez miejscowych jezuickich misjonarzy. Caribbean Concert Spirituel będzie jedyną w swoim rodzaju demonstracją muzyki do niedawna całkowicie zapomnianej, oddającej głos społeczności poszukującej piękna oraz możliwości ekspresji w czasach pogardy i ucisku.

Wstęp wolny. Z uwagi na obostrzenia związane z COVID-19 pula dostępnych miejsc jest ograniczona.